Trendy dla branży handlowej na r. 2020
Początek roku jest zwyczajowo czasem prognoz i wytyczania trendów. To ważna wiedza dla branżowców, dlatego dzielimy się ciekawym i wartościowym artykułem Retail Institute dotyczącym najważniejszych zagadnień dla branży na 2020 r.:
- kwestii ekologicznych
- zasobów ludzkich
- funkcji i organizacji centrów handlowych
- Customer Experience
- usług
- technologii i innowacji
- analityki danych
- personalizacji oferty
Andrzej Nowak, członek zarządu ASM Group:
„Współczesna branża retail musi mieć na uwadze nie tylko trendy ekonomiczne, ale i społeczne. Głównie przez wzgląd na postulaty ekologiczne i etyczne zmienia się podejście do konsumpcji. Dlatego właśnie te czynniki nabierają coraz większego znaczenia, a sprzedawcy muszą coraz rozważniej kształtować swoją ofertę. Nie mniej istotne jest także wypracowanie opartej na dialogu i zaufaniu relacji z klientem. Zauważamy to szczególnie działając w krajach zachodnich, m.in. w Niemczech, Austrii czy Szwajcarii. W Polsce zdecydowanie podążamy w tym samym kierunku, stąd nasze europejskie doświadczenie może być cennym źródłem informacji dla rodzimych marek.”