2 listopada 2018

Adam Stańczak komentuje wzrost eksportu polskich firm

Ministerstwo Przedsiębiorczości i Technologii podaje, że w ciągu ośmiu miesięcy 2018 r. polskie firmy wyeksportowały towary warte 143,6 mld zł, czyli o prawie 7 proc. więcej niż w tym samym okresie w zeszłym roku.

Dlaczego polskie firmy coraz śmielej działają na skalę międzynarodową oraz na jaką pomoc mogą liczyć od państwa?

Adam Stańczak, prezes ASM Group, w wywiadzie dla Newserii Biznes odpowiada, że  doradztwo, ubezpieczenie eksportu i finansowe wsparcie rządowych funduszy to tylko niektóre z możliwości, z których może skorzystać polski przedsiębiorca podejmujący decyzję o wyjściu poza granice Polski.

Prezes, istniejącej od 20 lat czołowej polskiej spółki holdingowej, specjalizującej się w świadczeniu kompleksowych usług outsourcingu i wsparcia sprzedaży, zachęcał jednocześnie do podążania śladami ASM Group i lokowania rozwoju za granicą.

W naszym przypadku to jest bardzo dobry ruch strategiczny, dlatego że dywersyfikujemy biznes i czynniki ryzyka w oparciu o poszczególne segmenty, a jednocześnie skutecznie, konsekwentnie budujemy grupę, budujemy polskiego lidera wsparcia sprzedaży w Europie – wyjaśnia w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Biznes Adam Stańczak, prezes ASM Group.

ASM Group obsługuje ponad 1,5 tys. klientów na rynkach polskim, włoskim, niemieckim, austriackim i szwajcarskim. Trzy rynki niemieckojęzyczne spółka pozyskała w tym roku, dokonując na początku czerwca przejęcia 91,6 proc. udziałów w większej od siebie grupie z branży, Vertikom. Przy przejęciu niemieckiej firmy spółkę wspomógł Fundusz Ekspansji Zagranicznej, zarządzany przez PFR TFI z Grupy Polskiego Funduszu Rozwoju. Wraz z ASM Group utworzył on w Niemczech spółkę, która dokonała akwizycji wartej ponad 22 mln euro grupy.

Cały wywiad jest dostępny na stronie Newserii Biznes.