15 kwietnia 2015

ASM GROUP: aplikacje mobilne i nowoczesne technologie zdominowały branżę wsparcia sprzedaży

Nakłady na mobilne działania promocyjne w latach 2014-2017 będą rosły średnio o 39,8% rocznie[1]

 

Multimedialne formy prezentacji, aplikacje mobilne oraz interaktywne urządzenia przenośne z dostępem do internetu – to przyszłość branży wsparcia sprzedaży. W 2014 roku wartość całego sektora szacowana była już na 1,6 mld złotych[2].
Jednak za sprawą rosnącej sprzedaży detalicznej, oraz rozwojowi nowoczesnych technologii branża znajduje się w fazie intensywnego wzrostu. Działania promocyjne w handlu detalicznym oparte na innowacyjnych rozwiązań marketingowych mają coraz większy wpływ na decyzje i wybory klientów. Sieci handlowe oraz właściciele marek dostrzegają w nich szansę na zwiększenie sprzedaży, dlatego nakłady finansowe przeznaczone na tę formę promocji w latach 2014-2017 będą rosły średnio o 39,8% rocznie[3]. W okresie poprzedzający Wielkanoc ponad 60 proc. Polaków[4] dokonuje zakupów w centrach handlowych i hipermarketach – ten czas wzmożonej aktywności konsumenckiej sprawia, że intensyfikacji ulegają działania promocyjne, które w tych sklepach rozpoczynają się już na 2 – 3 tygodnie przed świętami.
 „Wykorzystanie nowoczesnych technologii jest coraz szerzej stosowanym zabiegiem w akcjach promocyjnych – konsumenci chętniej zwracają uwagę na interaktywne formy prezentacji niż na tradycyjne materiały POS, standardowe drukowane nośniki reklamy to dla coraz bardziej świadomych i wymagających klientów niewystarczające źródło informacji o produkcie. Konsekwentne zwiększanie wykorzystywania nowinek technologicznych w celach marketingowych nie jest więc już zaskoczeniem, ponieważ wywierają one duży wpływ na wybory i decyzje konsumentów. Wzrost nakładów na mobilne działania promocyjne w latach 2014-2017 będzie wynosił średnio blisko 40% rocznie[5] – mówi Klaudia Piskorz, account manager z Działu Promocji ASM GROUP.
Charakter świąt wielkanocnych silnie determinuje nie tylko specyfikę i intensywność działań promocyjnych, ale przede wszystkim asortyment, który objęty jest działaniami wsparcia sprzedaży. W okresie przedświątecznym w pierwszej kolejności promowane są środki utrzymania czystości czy sprzęty gospodarstwa domowego. W tygodniach bezpośrednio poprzedzających Wielkanoc uwaga konsumentów i handlowców ukierunkowana jest natomiast na produkty spożywcze niezbędne do przygotowania tradycyjnych potraw świątecznych. Co więcej, sieci detaliczne w okresie wielkanocnym niejednokrotnie rozszerzają również liczbę sklepów objętych projektami promocyjnymi. W tygodniach poprzedzających Wielkanoc w hiper i supermarketach częściej widoczne są zatem nie tylko aranżacje i dekoracje świąteczne, ale również akcje marketingowe z wykorzystaniem hostess, materiał POS czy multimediów. „W okresie przedświątecznym rozszerzeniu nawet o 70% ulegają godziny obecności promotorów czy merchandiserów w sieciach handlowych. Ważne jest, aby produkty – szczególnie te kojarzące się ze świętami – były stale dostępne na półce. Oczywiście, istotną rolę w działaniach mających skłonić do zakupu nadal odgrywają rabaty, dodatkowe bonusy oraz atrakcyjne ceny. Działania promocyjne często przybierają formę gratisów wspieranych materiałami POS” – mówi Monika Grys, account manager z Działu Merchandisingu ASM GROUP.
ASM GROUP S.A. wraz ze spółkami zależnymi tworzy grupę kapitałową specjalizująca się w świadczeniu kompleksowych usług wsparcia sprzedaży. ASM GROUP prowadzi działalność na terenie Polski oraz Włoch. Od 2013 roku uwzględniając tendencje rynkowe, zapotrzebowanie klientów oraz zmieniające się uwarunkowania w sektorze usługowym skoncentrowała swoją aktywność na czterech głównych liniach biznesowych: outsourcingu sił sprzedaży, merchandisingu, field marketingu i badaniach marketingowych. Dzięki znajomości rynku, zasięgowi działania, szerokim kompetencjom oraz know-how krajowych i zagranicznych ekspertów realizuje każdy projekt ukierunkowany na zwiększenie sprzedaży lub pomoc w promocji towarów. Z usług grupy korzysta już ponad 600 klientów. ASM GROUP S.A. jest spółką notowaną na rynku NewConnect w Warszawie.